2009-12-02
 21:25:33

Dags att tina upp äggen

Jaha idag va det dags då...*gulp* Jag vaknade gabska abrupt imorse av att jag hade haft en så verklig dröm. Jag drömde att jag va på förlossningen och föde fram en jättesöt liten tjej. Kom på mig själv att sitta och le i sängen. Tanken som slog mig va..undrar om inte jag vill veta könet på den lill* om vi lyckas bli gravida? Hmmm undrar va älsklingen vill?

Jag hoppade ur sängen och tog en varm dusch..tankarna slog mig hela tiden om våra ägg skulle klara upptiningen eller inte..och hur skulle vi gå tillväga sen..åhhhh frustrerande att inte veta.

Jag gjorde en omelett och råkade tydigen ställa in den tommae vispskålen i kylskåpet igen..fick jag se när jag kom hem från jobbet..haha. Va yr man är på mornarna. =) En dag när jag kom hem så stod den bärbara telefonen i kylskåpet..ooops!

De skulle tina upp äggen på morgonen men vi ville inte veta hur det hade gått förrän vi skulle dit kl 14.
Jag jobbade på hela förmiddan och mina arbetskollegor va väldigt stöttande hela dagen när de såg hur jag trummade med fingrarna så fort jag fick en stund över.
Min chef gav mig en kram innan jag åkte och önskade mig lycka till..vilka människor det finns..blev alldeles tårögd..precis som nu =)

Vi jagade länge en parkering och jag va på god väg att rymma åt andra hållet..jag ville verkligen inte veta..det va så mycket som stog på spel.
Men till slut så släpades jag in på ivf kliniken och jag dök in på receptionisten och kastade ur mig: Hur har det gått????
Hon visste inget..men hon trodde att det hade gått bra..hon hade inte hört nån annat...JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Eller vänta..hon va ju inte säkerhon visste ju egentligen inte riktigt..Gå och fråga utbrast jag!! Jag bad om ursäkt att jag va så påstridig..men mina ben skakade av nervositet.

Hon gick in på LAB och frågade personalen och de att det va ok!
Klarade båda sig?? Vi skulle få reda på mer av läkaren när det va dags.

När vi kom in sa läkaren att båda hade klarat sig men att det ena va jättefint skick så vi skulle få tillbaka den.
Visst hade vi velat ha tillbaka båda våra små men huvudsaken va att få tillbaka en och så kan det ju alltid bli komplikationer.
Läkaren sa: Du har ju varit gravid två ggr tidigare och så vill vi inte ha tvillingar..=) Vi kan ta tvillingar =)

Insättningen gick helt smärtfritt och när vi skulle titta på VUL så va det lite svårt att hitta det lilla  embryot men vi hann se den lite snabbt innan den gömde sig. Varm och mysigt ju..vill ju borra in sig hos "mamma"
De hade skalat av lite av det hårda skalet för att ge oss ytterligare en chans att få det att fästa. Va omtänksamma de är. Personalen på ivf är guld värda..de tar verkligen hand om oss hjälplösa ledsna små människor.

Vi fick prata med en sköterska efteråt och vi gick igenom allting lite nogrannare och satt och småpratade lite.
När vi gick därifrån så ville jag bara ställa mig och skrika!! Hoppa och jubla!! När vi gick in på apoteket för att hämta  ut alla mediciner så tittade älsklingen på mig och flinade stort..för jag gick ju runt som jag hade en galge i käften..jag va ju sååå glad och lycklig. Bara känslan att veta att det faktiskt finns nåt därinne gör ju att man blir aldeles varm.
Tänk att man redan kan känna att man vill beskydda den lille för allt i världen.

Har gjort allt precis som vanligt..vilat och tagit det lungt..man vågar knappt gå och kissa..tänk om den åker ut?! Näääeeee..kan den ju inte =)

Vi är så lyckliga nu!!
Hoppas att det är våran tur nu.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }