2011-03-08
 18:54:48

Revbensspjäll med sambalcoleslaw


Den här veckan har jag redan fått pippi på revbensspjäll. Jag är en periodare inom mat och just nu är jag inne på att gnaga på små köttbitar och ben..hahaha va gott det lät då =)
City Gross har den här veckan 19.95:-/kg på revben och vad jag gör man som inbiten Lchf:are då? Jo man bunkrar upp och sen säger man till maken att nu äter vi revben, passar det inte kan du laga mat själv..hihi!!

Sen att maten sköter sig själv är ju oxå ett stort + i kanten. Som småbarnsmamma älskar jag mat som går fort, men det får inte vara avkall på smaken. Visst revben kanske inte går fort, men den sköter sig själv i ugnen ;-)
Jag säger det som jag har sagt tidigare. SNABB MAT + GOD MAT = LCHF!!!



Jag gjorde en coleslaw till och för att spicy till den lite så hade jag i ganska mycket sambal oelek och det blev faktiskt jättegott. Däremot ska jag använda Arla´s creme fraiche nästa gång, för den rinner inte så mycket som Milko´s gör.

I min coleslaw har jag i: Finstrimlad vitkål, riven morot, en bit rivet äpple och lite finhackad lök.
Blanda ihop med majonnäs och creme fraiche och smaka av med salt.
Och den här gången hade jag även i sambal.








Camilla Hedin

Jag var lite nyfiken å kikade in vad LCHF, var för spännande... Vilken fin blogg!!! Du är ju jätte duktig! Fina bilder å man blir riktigt sugen på all mat som du tagit kort på. Jag ska nog prova några av dina recept, för detta var riktigt spännande. Du är ju en mästerkock. Vilka fina uppläggningar du har på tallrikarna =)

Lycka till o en stor kram

/Millan



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }