2011-03-09
 12:17:00

Revbensspjäll med sambal & gräddig skysås

Ja det är ju en sån vecka nu och varför inte passa på när det va billigt med revben. Och sen det här att ha i lite sambal blev ju lätt en favorit. Har gärna i lite styrka i maten..det är bara gott. Såsen blir lite kryddigare när marinaden är kryddig..härligt gott!!!!



Sätt ugnen på 175 grader och sätt i stektermometern mitt i köttet och låt det bli ca 75-80 grader. Låt vila en stund innan du skär upp det.
Häll av skyn i en kastrull och tillsätt grädde. Låt alltsammans koka till såsen tjocknar. Servera med färsk kokt broccoli och en massa smör!!! =)
Jag tog en liten klick av Ronjas äppelpuré som jag har smaksatt med  vaniljpulver och kanel. Nästa gång får det bli utan, det triggar sötsuget för mycket.



Petra

Nu blev jag ännu hungrigare!!!



Detta ska jag nog testa på lördag. Tack för tipset!



PUBLICERAT: 2011-03-10, 11:32:00 | URL: http://petrakardell.shapemeup.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }