2011-07-15
 23:15:00

På sockeravgiftning - Dag 5


Idag har det oxå gått bra..fast jag har varit i underkant med maten under dagen..blev lite för sen lunch så huvudvärken kom smygandes..lunchen blev för lite mat och middagen alldeles för sen så jag va så nära att börja grina då allt ikväll bara har varit sk..t om man får säga så. Skulle göra en fotobok till maken och hans familj men efter att ha sutti 2 dygn med redigering av bilder (därav mindre bloggande) så hänger sig programmet gång på gång så jag gav upp. Sen ser jag till min förtvivelse att min skärm på laptopet har "spruckit" jag har fått ränder över hela skärmen och en stor svart bläckplump..nån som vet vad felet kan vara??

Men här kommer dagens mat.


Frukost
Omelett med skinkostfyllning och några gurkstavar med lite salt på.




Lunch
Kom hem senare än tänkt från matshoppingen och behövde göra mat snabbt åt oss så det blev en broccolisoppa till mig och potatis/purjolökssoppa till maken och lillasyster. Några ostrullar till det.




Kvällsmål
Jag gjorde iordning en tallrik med turkisk yoghurt, grädde och vaniljpulver..
 


..och en plocktallrik..eller ja plock och plock =) Äggröra, leverpastej, saltgurka, philadelphiaost, svarta oliver, skinkrullar och soltorkade tomater.





Fia

Vad goda dina mat såg ut! Så där gott har jag inte hemma, men nu har jag köpt hem 3-kantostar och de var så goda! även saltgurka, det var något nytt för min del och tydligen kolhydratfattiga, det trodde inte jag. Ska nog smaka lite av dem till lunch idag. Du är så duktig som kämpar, för min del har det inte gått lika bra. Sugen på alltallt! Irriterande. Hoppas det går över snart. Ha en fortsatt skön helg!



PUBLICERAT: 2011-07-16, 11:48:37 | URL: http://edwugo.blogg.se/
Rebecca Söderström

Hej Linda! Du är verkligen jätteduktig att hålla dig borta från sockret.. :) jag tyckte din frukost såg så god ut och om jag inte minns helt fel (kanske är inne på fel blogg) så sa du att du gärna gav ut recept för den som frågade och jag skulle vilja veta hur du gör din omelett! Den ser sååå god ut när det rinner ut sådär! :)

Kram, kämpa på nu! Du fixar detta!



PUBLICERAT: 2011-07-17, 17:40:13 | URL: http://bararebeccas.blogg.se/
Maria

Gott med broccolisoppa!



PUBLICERAT: 2011-07-18, 10:47:03 | URL: http://kanelapple.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }