2011-01-14
 13:24:44

Torskfilé med tomat & äggsås


Den här maträtten älskar jag fast i en annan tappning och den heter Fisk med frasigt täcke..det frasiga täcket består av brödbitar som stekt tillsammans med massa smör, ost och dragon, men eftersom jag inte äter bröd så gjorde jag om den här maträtten lite, men det va fortfarande samma smak och tom nästan lite godare.



Det här behöver du:

torskfilé
salt
citron + citronpeppar
dragon
tomat
riven ost
smör
grädde
hårdkokta ägg
persilja


Gör såhär:
Börja med att koka äggen i ca 8 min.
Under tiden lägger du fisken i en form, salta, ha på citron och citronpeppar.
Hacka en tomat och ha över fisken och häll på mycket dragon.
Lägg på några klickar med smör lite här och där.
Efter ett tag när smöret har smält och runnit igenom fisken då har jag på riven ost..vill ha min ost så där geggig och krämig..

Strax innan fisken är klar så häller du av spadet i en kastrull och låter den reducera något. Häll i lite grädde, massor med persilja och hackat ägg. Salta behöver du inte göra eftersom såsen redan har så mycket smak av smör, citron och dragon..
Det här måste provas...det är så gott.




axelina

Låter gott! Behöver äta mer fisk så det där ska jag testa nåndag!



PUBLICERAT: 2011-01-14, 18:31:55 | URL: http://axelinas.blogg.se/
Lindas viktresa med LCHF

Axelina: Jag försöker oxå äta mera fisk så det här är ju både gott och enkelt.. =) De flesta ingredienserna har man alltid hemma.



PUBLICERAT: 2011-01-14, 18:37:07 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }