2011-01-21
 15:31:42

Hallonchokladmousse med blåbär





Undrar om det finns nån godare efterrätt än just chokladmousse. För en chokladälskare som mig så är givetvis svaret NEJ! =) Och förut så gjorde jag alltid en vanlig mousse med bara choklad, men det går ju oxå att variera i oändlighet.
Just den här gången tog jag en choklad med hallonsmak, tror den är 70% och så blandade jag med lite 86% mörk choklad oxå.

Det här behöver du:

2-3 rutor valfri mörk choklad
1 äggula
2 dl vispgrädde


Gör såhär: 2 portioner
Smält chokladen (jag tog 2-3 rutor) Låt svalna en stund.
Rör i en äggula, det kommer att tjockna men det gör inget.
Vispa grädden, men inte för hårt. Blanda sen ner lite grädde i chokladsmeten och blanda väl. Rör sen ner resten av grädden.
Häll upp i portionsskålar och ställ kallt nån timme..det är godast om den får stå 1-2 timar minnan man serverar dem.
Jag hade även på blåbär över moussen..sååå gott!!!




sabz

Denna gjorde jag också! Så jäkla gott!



PUBLICERAT: 2011-02-04, 20:28:07 | URL: http://www.metrobloggen.se/sabz

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }