2011-04-29
 23:13:18

Ny LCHF kokbok och sockerchock!!!

För en vecka sen så fyllde jag år och då fick jag den här boken av min syster. Jag har länge velat ha den och nu så äntligen..är den MIN!!!



Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera den senaste tiden, men det är mycket som har hänt och varit jobbigt. Under påsken va det en jobbig tid i familjen. Mamma blev dålig och syrran fick avliva sin 16 år gamla katt..en väldigt kär vän i familjen. Själv föll jag för frestelesen att doppa handen i godisskålen..vet egentligen inte varför. Vi har ju aldrig godis hemma, men så den här tiden då man inte vet om det kommer några påskkärringar eller inte, och man vill ju inte vara den som inte har nåt att bjuda på så...godis är ju inte ens gott..allt smakade bara färgämnen och jaghar mått såå dåligt. Min mage har varit i uppror och kroppen drabbades av rejäl sockerchock.

Tom min mamma sa..varför äter du när du vet att du mår dåligt?? Varför gör du så mot dig själv?? Hon hade så rätt men nu är jag tillbaka igen i min LCHF värld..och guuud va skönt det är..inge magknip och inget race till toaletten (ursäkta detaljerna) Tog mig ca 3 dagar att bli av med sötsuget..men det va jobbigt.
Min man såg hur jag led och hur jag krafsade på allt i kylskåpet. Första dagen blev det jordgubbar och grädde, andra dagen hallon och grädde för att jag behövde något men idag känns det jättebra =)

Back on track - HÄRLIGT!!!!


Artemisia

Å, jag lider med dig, vet hur jobbigt det är när man trillar i gropen och sen ska ta sig upp. Men det hör till. Alla har vi varit där. Och finns det något bra med det hela är det väl påminnelsen om hur dåligt man faktiskt mår av att äta skräp. Förhoppningsvis minns man det lite bättre tills nästa gång! ;-)



Men det är svårt att hålla sig på banan när det händer riktigt jobbiga saker. Man är utlämnad till helt andra krafter än när allt är som vanligt. Socker är en stark drog.



Lycka till nu!



PUBLICERAT: 2011-04-30, 07:39:21 | URL: http://artemisiaslowcarb.blogspot.com/
Lottaplott

Jag fyllde också år förra veckan och ficka samma bok. Fick även LCHF för tjejer (heter den så? Den där med medelhavsmat iaf). Så nu har man många härliga recept att testa framöver.



Har du någon annan bok som du kan rekomendera eller du hittar recept på nätet/komponerar själv?



Jag syndade med både smörgåstårta och kladdkaka på min födelsedag och sen tog det några dagar innan jag var tillbaka igen. men godiset höll jag mig iaf borta ifrån. Det är som du säger, det är inte ens gott och smakar vara onaturligt skit.



Trevlig helg!



PUBLICERAT: 2011-04-30, 09:04:12 | URL: http://lottaplott.blogspot.com
Anette

Jag trillade också dit... Har ätit flera chokladkakor, haft dåligt samvete, jättesockersug och dålig (och svullen) mage. Oj oj... Vaknar fortfarande m sockertankar. Men jag är snart tillbaka på banan igen, även mentalt.


Milla

Hej, jag åt Lchf under hela våren (-11 kg) men blev gravid o då gick det verkligen inte...Läste att du var med om samma grej. Ätit carbs under hela sommaren o hösten men började äntligen med Lchf igen igår och dte känns så fantastiskt. Jag blir fysiskt sjuk när jag trycker i mig kolhydrater om jag äter strikt, vilket borde få en att låta bli, vet hur svårt det kan vara. Jag har oxå en blogg och kommer lägga upp recept mm.. Vore kul om vi kunde hålla nån kontakt. Jag heter Milla, är 37 o bor i sthlm...



PUBLICERAT: 2011-11-28, 00:26:55 | URL: http://metrobloggen.se/smartypants/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }