2011-04-17
 08:44:45

Lasagne LCHF


Det här va väldigt länge sen jag gjorde. Surfade runt lite bland olika receptsidor och såg lasagne gjord på squash/zuccini och det är ju såå gott. Farfar skulle komma hit på besök så jag gjorde en plåt med vanlig lasagne och en mindre till mig. Svårt att lärar farfar att äta grönsaker..hihi.



Jag gjorde en helt vanlig köttfärssås och så skivade jag squash/zuccini på längden med en osthyvel och la i botten på en form. Varvade med köttfärssåsen och ostsås ett par gången och avslutade med ostsås på toppen. Riv lite ost och släng på så blir det ännu godare ;-)

Jag serverade med en sallad och creme fraiche.
Jag ska göra om den här nu i veckan och ska då komma ihåg att ta lite bilder, så det kommer en steg för steg beskrivning snart =)



Trevlig helg!



sabina

tack för tipset det måste jag prova!



PUBLICERAT: 2011-04-17, 14:48:14 | URL: http://mammahjarta.blogg.se/
Anonym

Det lät väldigt gott! Jag ser fram emot receptet!


Lasagne

Vad god lasagnen ser ut. Jag är ett stort fan av lasagne. ;-)



Fin blogg!



PUBLICERAT: 2011-04-18, 00:34:20 | URL: http://lasagnerecept.nu
Sofia

Det blir jättegott men tyvärr alldeles för vattnigt i botten pga squashen. Jag brukar salta dem och torka av innan men det hjälper sällan. Vad använder du för ostsås? Egen eller färdig i butiken? Jag har inte kollat kolhydratvärdet på Knorrs och Keldas såser men jag brukar tänka att det totalt i rätten inte blir så mycket även om de skulle råka innehålla mjöl.


Lindas viktresa med LCHF

Sofia: Jo jag kan hålla med om att det kan bli lite vattningt, men ändå inte så jättefarligt. Tyckte mer det blev oljigt att allt fett =)

Jag gör egen ostsås genom att värma grädde och sen ha i osten.

Visst ja, jag skulle ju lägga upp steg för steg anvisning..det hade jag glömt..oops!

Mvh Linda



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }