2010-11-30
 22:01:39

LCHF Pizza


Har provat att göra olika sorters lchf pizzor och jag tycker att de flesta är helt ok. Jag har tidigare gjort på oopsies men nu hittade jag ett recept som jag blev nyfiken på. Och om Airam rekommenderar den då lär det ju vara gott :-)




En rejäl klick smör
2,5dl mandelmjöl
1dl vatten
1 ägg 
0,5tsk bakpulver
0,5tsk salt
0,5tsk fiberhusk

Smält smöret på spisen och blanda sen ner alla ingredienserna. Jag brukar alltid ta fiberhusken sist eftersom den sväller. Låt allting stå 10-15 min och svälla.

Bre sen ut smeten i två rundlar med baksidan på en sked på ett bakplåtspapper eller gör dubbel sats och bre ut på hela bakplåten.
In i ugnen på 225 grader i ca 10 min.

Under tiden gör du pizzasåsen. Jag gör min sås såhär:
Tomatpuré
Olja
Oregano
Salt
Vatten
Pressad vitlök
Blanda ihop allting och smaka av..måtten är inte så noga.

Jag hade på sås, lök, champinjoner, strimlad julskinka och riven ost..och en nypa oregano när pizzan kommer ut ur ugnen.



 


Hälsa & Träning

Så gott det ser ut! Jag har bara testat "Pam´s LCHF-pizza" och hade förväntat mig något omelett-igt, men det var helt fantastiskt! Min sambo gillade det också och tyckte att det smakade "som vanligt".. Skönt att inte allting är annorlunda och lite "konstigt" i hans ögon (eller mun ;)) Trevlig helg!



PUBLICERAT: 2010-12-04, 09:13:33 | URL: http://halsaochtraning.webblogg.se/
Kattan

Hej!

Hittade hit från google!

Alltid kul med inspiration, jag har hållit på med LCHF till och från sedan i somras och har hittills gått ner 5 kg.

Denna pizza ska jag testa.

Kram Ann



PUBLICERAT: 2011-01-05, 11:03:52 | URL: http://trivs-i-brattfors.blogspot.com
M

Blev det gott då? Det framgick inte av din text, haha!



PUBLICERAT: 2011-03-08, 17:56:09 | URL: http://carbsruinedmylife.wordpress.com
M

Haha vad bra! Ska nog testa mandelmjölsvarianten nästa vecka. Har provat både med oopsies, och "PAM's" (varav Pam's var godast) men är inte helsåld på lchfpizza ännu, även om det fungerar!

Vilket sammanträffande, revben är ju en höjdare (: Gott!



PUBLICERAT: 2011-03-08, 18:32:42 | URL: http://carbsruinedmylife.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }