2010-11-03
 21:14:31

Köttbullar med god sås

 



Idag blev det väldigt enkel mat. Man har verkligen inte så mycket tid att stå i köket har jag upptäckt. Man får passa på när trollungen sover och det kan ju variera allt från 10 min till 3 timmar.

Så jag stekte köttbullar i smör och la dem åt sidan. La i en till klick med smöri stekpannan och hällde på grädde.
Nånting som verkligen lyfter smaken på såsen är nån droppe Touch of Taste kalvfond. Lite salt och nån droppe soya för färgens skull.

Sen la jag tillbaka köttbullarna i stekpannan med såsen och lät allting sjuda en kort stund..blir godast så.
Jag serverade med kokta grönsaker, fefferoni och ett stort glas vatten.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }