2010-11-16
 21:56:06

Fisk med vitvinssås


Fisk äter jag tyvärr alldeles för sällan men ibland så får man til det. Gubben min tycker inte om fisk så det kanske är därför det blir så sällan. Han äter visserligen fiskpinnar..hmmmm med andra ord brödpinnar med fiskarom..hihi

Det blev fisk med vitvinssås, blomkålsmos och färsk timjan..riktigt gott måste jag säga!!




Jag skivade ½ lök och la i botten på en form, la på fisken och saltade. 1 lagerblad, ett knippe med
färsk timjan och så klickade jag på smör. På med vitt vin och sen in i ugnen på 200 grader i ca 15 minuter.



När fisken är färdig häller du av lite av spadet i en kastrull och häller på grädde och låter allt koka ihop till det tjocknar.



Koka blomkål och kör runt med elvispen, häll i liiite grädde, salta och en näve med riven ost för att binda ihop alltsammans.

Servera med en kvist färsk timjan. 



Elin

Gud vad gott det ser ut!



PUBLICERAT: 2010-11-17, 01:19:11 | URL: http://elka.webblogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }