2010-03-10
 11:36:41

Jag är gravid!!!

Ja nu är det dags att gå ut med nyheten =)))) Det är därför den här bloggen har legat i vila i nån månad. I början av graviditeten så hade jag planerat vad jag skulle äta och det skulle absolut vara LCHF. Mitt barn skulle få det absolut bästa av råvaror och naturlig mat MEN, så blev det ju inte riktigt tyvärr.

När illamåendet slog till så ville jag inte stå i köket och laga mat, usch fy för matos utan det har snarare blivit kall mat som nyponsoppa, frukt, rostade mackor, filmjölk, havregrynsgröt och vällig med russin och MYCKET mjölk har jag druckit!!

All fet mat har stått upp i halsen på mig. Har inte ätit grädde eller ägg på väldigt länge..har försökt men icke då..då har maten åkt upp igen.

Nu går jag in i v.18 och illamåendet har lagt sig mer eller mindre och jag har provat att laga enligt LCHF och det har gått ganska bra. Började igår. Jag kommer dock att lägga till mer kolhydrater för att bebisen ska få i sig lite kolisar ändå.

När jag plussade den 14/12-2009 började jag kolla runt lite hur jag skulle kunna äta som gravid. Fick höra av de flesta som inte är insatta i LCHF att äta så mycket kolhydrater som möjligt..hmmmm?
När jag pratade med mina vänner här inne i LCHF forumen så fick jag höra att: Lägg till lite mera rotsaker och mejeriprodukter..mums..det lät bättre.

Mitt huvud och min kropp har inte varit sams för fem öre..min kropp har skrikit efter kolhydrater som mackor och gröt och va hände då?? Jo sockerdjävulen har nafsat mig i nacken bra många veckor..det har blivit mer och mer socker av allt..började äta potatis och pasta i mängder som i sin tur gjorde att jag blev sugen på bakelser, semlor, bullar, smågodis...allt som jag har klarat mig bra utan i ca 8 månader som jag höll strikt LCHF..och jag mådder BRA!!

Resultatet har blivit nu i v.18 -----> +12kg =(

Så därför är det nu slut på kolhydrater för att jag ska får bort sötsuget helt. Min kropp behöver inte socker och stärkelse i olika former..min kropp och min bebis behöver riktig mat.

Så nu kör vi igen!!! Håll alla tummar för mig, men jag SKA lyckas ta bort sockret i maten!!!
Jag kommer att börja med att rota runt bland mina egna recept för att komma igång så mycket av det kommer ni känna igen ni som har hängt här inne ett tag. Man måste ju börja nånstans *ler*

Kram till er alla =))


För er som vill följa min bebisresa så finns min bebisblogg här
www.lindabireseveriksson.blogg.se/bebislangtan


Caena

enormt grattis!!

Jag plussade för inte så länge sedan själv faktisk!! den 13/2 och är nu 8+2 =)



Jag hade bestämt mig också att skulle nått hända så skulle jag äta lchf, men min kropp har varit likadan som din, dock har inte maten kommit upp (tur nog) men sötsuget och suget efter kolhydrater har varit mycket större än tidigare!

Däremot har jag kunnat hålla mig ifrån de största farorna.. bröd, pasta,ris osv..

Nån skiva potatis har jag ätit, mitt fall har blivit frukt och GODIS!!.. ursch..

Men jag kan iaf äta, nog för att det inte lockar speciellt mycket med lchfmaten så ska jag försöka iaf. Jag vet att jag klarar mig mycket bättre under dagen då.

Även om jag faller.. så kravlar jag mig upp igen..

(äter nu fruktsallad med 90% choklad) och vispad grädde till =)

Som sagt, lite mer kh men inte som de rekomenderar i broshyren jag fick hem! bara 1/4del med protein resten olika khsorter.. grrr..

Vad sa din barnmorska när du berättade du åt lchf???



Kram och grattis!

Hana



PUBLICERAT: 2010-03-10, 19:37:27 | URL: http://www.10kvadrat.blogspot.com
Anonym

Kul att du är tillbaka!

Grattis o lycka till.

Har stått still ganska länge men nu börjar det hända saker igen.-21. Kramiz jea i vika


Carina

Grattis Grattis! Va kul för dig ! Håller tummarna för att du ska komma ur det där socker beroendet igen. Kan säga att det är ju otroligt va fort det går att återgå till såna dumheter. Har inte kommit i ordning själv heller efter Jul... hopplöst. Men vi får fortsätta kämpa , det är ju värt det , det vet vi ju :-)

Kram å lyckatill!


Birgitta Höglund's Mat

Grattis Linda nu när det är officiellt ;)

Skönt att du mår bättre igen. Låter som du haft en riktigt jobbig period. Lycka till med lilla bebisen och dig själv :)



PUBLICERAT: 2010-03-19, 06:40:56 | URL: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com
Beatrice

Hej Linda!



Vilken inspererande blogg du har!



Grattis! Du ska inte oroa dig för vikten heller! För jag har en son på 1 år. Och när jag var i samma vecka som du så hadde jag gått upp 14 kg. Jag har läst att det är helt normalt att gå upp alt mellan 10-25 kg Jag gick upp 23,5 kg! Lycka till med graviditeten!





PUBLICERAT: 2010-04-19, 17:51:29 | URL: http://bebbaz.blogg.se/
vägen fram vägen till RECEPT-OCH VIKTBLOGG

Tråkigt med viktuppgången men grattis till bebisen! :) När är Bf?



PUBLICERAT: 2010-08-12, 13:48:07 | URL: http://vagenfram.webblogg.se/
sandra

stort grattis :D.



och det där med vikten är ju inget att bry sig om för mycket, så länge man känner sig frisk och glad är det bara köra på.

men jag är också säker på att du med alla dina underbart smaskiga LCHFrecept klarar det igen. du är verkligen underbar kock, har provat många av receptet MUMS så goda. så tack och grattis än en gång. ha nu en bra graviditet och allt.

kram kram



PUBLICERAT: 2010-09-06, 18:02:05 | URL: http://bloberet.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }