2010-01-11
 13:36:59

Rysk sallad till frukost

Den här salladen brukar min kära mamma laga ett par ggr om året och det är oftast till jul och påsk men nu har det blivit lite oftare..det är ju såå gott!!
Ja de senaste dagarna har jag tillbringat mycket tid hos mamma eftersom hon inte mår så bra och jag vill vara där hos henne. 
Blir oftast då att hon lagar maten och jag hjälper till =)

Så till frukost blev det den ryska salladen och så åt jag ett ägg till och nån paprikaskiva och 2 cocktailtomater 



Linda

Hej Linda!!

Frukosten ser ju super god ut!! Snälla maila mig receptet. Har själv ätit LCHF style sedan september 09 och mår strålande!! :-)

Ha det gott!!

Mvh Linda Johansson


Lindas viktresa med LCHF

Hej Linda

Jag har under rubriken Vårat nyårsfirande lagt ut hur man gör den ryska salladen. Du kan ha i vad som helst..men glöm inte att koka morot och rotsaker så att de går att tugga..små bitar av skinka kan man oxå ha i. Hackat ägg, saltgurka, vanlig gurka, paprika, ärtor, tomat. Sen blandar du alltihopa med majonnäs. Prova om du vill ha lite creme fraiche i för syrlighetens skull..och lite dill..voilá!


Agnes

Denna sallad går under namnet "polsk sallad" hemma hos oss. :) Ungefär samma ingridienser, och görs allt som oftast också till påsk och jul. Jag fullkomligt äääääääääälskar den med hårdkokt ägg, prinskorv eller köttbullar till! :) Blir nog en bytta gjord till helgen tror jag... :P


Jeanikee

Det ser jättegott ut! =) Jag försöker själv gå ner och äter enligt lchf, lycka till med resten...



PUBLICERAT: 2010-01-12, 21:00:08 | URL: http://www.jeanikee.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }