2009-09-14
 22:00:15

Våran skogspromenad i helgen

Vi har alltmer gillat att vara ute i skogen. Inte minst den här årstiden när det finns fullt med kantareller..säger de som hittar några =)

Jodå vi har oxå hittat några enstaka men inte är det många.
Vädret va underbart i söndags så det va så skönt att ut och knata i skogen. 



Hittade massor med lingon fast det va ju inte därför vi va ute i skogen..den här gången. Och så fick jag massor med lingon från mamma som jag ska ta vara på först.



Och blåbär oxå. Gott till kall vispad grädde..



Ser det här ut som en kantarellskog kanske??









Vi hittade nån liten här och där men de va väldigt utspridda och inte lätta att hitta.



Efter ett tag så ropade min man på mig och sa: Tror inte vi är ensamma här!
Va?..Vadå?? Har du hittat spillning.
Ja säger han..och han hade hållt handen lätt över...det va fortfarande varmt...BLÄÄÄÄHHHHH!!!
Ja titta men det är inte rådjur inte..måste vara älg.



Precis bakom älsklingen så fanns det..jaa..två till kantareller!!! Han höll nästan på att ställa sig i dem.



En riktig mys-skog

 

Jag tycker dock att det är hemsk att vissa inte vet var man ska kasta sitt eget skräp. Man åker väl inte och dumpar av sitt överblivna golv ute i skogen..Fy skäms!!!



Det blev två nävar kantareller och precis lagom till middagen.



Jag stekte mina kantareller i smör och hällde i grädde och lät det tjockna.
Värmde på kycklingen och serverade med en tomat och löksallad..mums!








KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }