2009-09-05
 18:49:37

Rökt skinka utan e-nummer

I onsdags när jag va och handlade så tänkte jag köpa lite skinka och gick bort till charken för att kika. Fick syn på just den där skinkan som jag har läst så mycket om på andras bloggar.
Den vill jag smaka på! Kvinnan bakom disken sträckte mig en bit och jag tog en tugga...Mmmmmmm den va ju jättegod!! Jag köpte 150gr, kostade ungefär 40:- och sen pep jag vidare till salamidisken och köpte mer av tomat/basilikasalamin som jag köpte för en vecka sen.

Rökt Fjällskinka
Helt fri från E-nummer. Rökt på en bädd av björknäver med en mild smak av nejlika och enbär.

Ingredienser:

Skinka, vatten, koksalt, cikoriarotfiber (inulin), acerolakörsbär, druvsocker, kryddor (med enbär och nejlika).

Den kokta har jag inte provat än men ska kolla om den oxå finns att köpa på Maxi. Jag funderar även på att köpa en hel sån här kokt skinka till jul och griljera. Det måste bli jättegott.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }