2009-09-11
 17:58:37

Hemgjord hallonglass

Jag är inget glassmonster men kan tycka det kan vara gott nån enstaka gång. Eftersom det är dåligt med sockerfri glass utan en massa konstiga tillsatser i affärerna så gör jag hellre en egen glass där jag bara använder naturliga produkter.
Men servera den direkt för den smälter ganska fort.

Ingredienser:

*  2 dl vispgrädde
*  4 dl bär (t ex blåbär, hallon, jordgubbar)
*  2 äggulor
*  Sötningsmedel om man vill..jag hoppar över


Vispa äggulorna hårt.
Tillsätt bären som du har mixat med mixer eller elvisp.
Tillsätt lättvispad grädde.
Låt stå i frysen ett par timmar eller arbeta glassen i en glassmaskin ca 20 min




Mumsimums!!


sabz

Supergod glass! Inget sötningsmedel behövs alls! Man behöver inte ens frysa in den så god blev den!



PUBLICERAT: 2011-02-04, 20:27:27 | URL: http://www.metrobloggen.se/sabz
Lindas viktresa med LCHF

Jaha du åt den som den va innan den kom til frysen..hihi...ja det går ju det oxå..det ska jag prova nästa gång.. =))



PUBLICERAT: 2011-02-07, 18:20:17 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }