2009-09-30
 22:48:15

Entrecote med parma-fetaost

Ikväll blev det en maträtt som definitivt kommer att lagas många gånger här hemma.
Jag kom på mig att äta med en sån god aptit att jag fick mjölksyra i käkarna..haha
Men det va ju såååååå gott!!!

Stekte entrecote i smör och lite olja i en grillpanna och saltade mot slutet. Hällde i nån dl grädde och kokade upp. Pepprade ordentligt och hällde i nån droppe kalvfond.

Medan såsen kokade så lindade jag 2 parmaskivor runt en rejäl bit md fetaost. Och så gjorde jag (eller älsklingen) en sallad på: isbergssallad, paprika, tomat och gul lök. Smaksatte med flingsalt, rapsolja och lite ättika.

Serverade köttet med gräddsåsen, parmafetaosten och sallad. La 5 svarta oliver vid sidan av oxå.

 


Ser kanske lite slafsigt ut men guuud va gott alltihopa va tillsammans.. :-)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }