2009-10-23
 22:01:11

Tacos..och lite till

Blev lite tacos till middag..det va länge sen och så är det ju så gott.
Men jag måste ändå säga att till just den här maten så saknar jag att knapra på nachos..men men det går jättebra ändå.
Det bästa med att inte få i sig kolhydrater från nachos och brödet är att jag numer aldrig känner mig sådär jobbigt däst så man inte orkar röra sig efter maten och gasigheten är som bortblåst.

Jag köpte ekologiska nachos till maken men de här va tydligen inte så goda och salta som de vanliga.



Köpte en ekologisk tacokrydda oxå. Jag har tidigare provat att göra en egen krydda men jag tycker inte jag får till den sm jag vill ha den..den ska vara salt på rätt sätt.



Det blev köttfärs med en god kryddig basilikaost.
En sallad på isberg, gurka, tomat och majs
En god guacamole på avokado, creme fraiche, salt, citron och pressad vitlök.
En cremefraicheröra med sweetchili sås och pressad vitlök.
...och så en stor bit brie ost, några oliver och jalapeno.




Gunilla

Det ser jättegott ut! Men du, majs innehåller väldans många "kollisar".

Kram


Helena Ljunggren

tacos är goodi goodie :D



PUBLICERAT: 2009-10-24, 19:26:43 | URL: http://www.helenaljunggren.com
Linda

Jo jag vet att majs innehåller mycker kolisar så jag brukar peta bort de flesta även om de är väldigt goda =)

Kram kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }