2009-10-08
 21:33:27

Pannbiffar med vitkålssallad

Hittade ytterligare ett recept på www.fettdieten.se som jag fastnade för.



Ingredienser: (4 pers)

  • 400g nötfärs
  • 1 äggula
  • ½ finhackad gul lök
  • ½ st finhackad spanska chilifrukter
  • 1 finhackad vitlöksklyfta
  • 25g smör
  • 1krm vitpeppar
  • 1⁄2 tsk salt
  • 1⁄2 tsk paprikapulver
  • 25g rökt ost 
  • ½dl vispgrädde, 40%
  • Jag började med att väga upp 400g köttfärs



    Ropade på min lilla pälsklädda älskling och han ville mer än gärna ha en bit köttfärs



    Hacka sen löken, chilifrukten och vitlöken och stek i smör i en stekpanna. När de blivit mjuka, häll ner i den råa köttfärsen.





    ..lägg i en äggula, salta, ha i paprikapulver och vitpeppar..



    ..hacka den rökta osten i mindre bitar och ha ner i köttfärsen..



    ..och sist häller du en skvätt grädde



    Blanda ihop alltsammans



    Rulla ihop till lagomt stora bollar och platta till något. Stek sen i en grillpanna i smör.



    Gör under tiden vitkålssalladen.
    Riv vitkålen tunt och salta..låt sen stå och dra några minuter.



    Ha sen i en kork med ättikssprit, 1 msk rapsolja och en nypa socker för att balansera upp smakerna. Glöm inte grovmalen svartpeppar.

    Servera pannbiffarna med en gräddsky och vitkålssalladen.
    Biffarna va starka men riktigt goda..salladen va helt perfekt till den här maten. =)





    Mumsi mumsi =)

    När vi hade satt oss ner för att äta så hoppar Sotis upp på armstödet bredvid mig och sitter och tigger. Det märkliga är att så gjorde alltid min älskade lilla katt Rasmus och Sotis har aldrig gjort så tidigare. Sotis verkar ta över alla hans egenskaper mer och mer så ibland känns det som att jag fortfarande har båda kvar.

    Såhär satt alltid Rasmus och tiggde mat och med samma blick..lite kusligt fasktisk..




    Dagens vikt: 111,7 kg
    Förändring sen igår: ---


    Christian

    Tack snälla för receptet.

    Det låter sååååå gott så jag måste bara prova.



    KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

    « NAMN Spara info?

    « E-POST (publiceras ej)

    « URL

    Kommentar:


    #copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }