2009-10-04
 18:57:47

Lövbiff med medelhavsfyllning

Idag till lunch gjorde jag fyllda lövbiffar som jag fyllde med mozarella, soltorkade tomater och färsk basilika.

Ingredienser till 4 pers:

*  8 skivor lövbiff
*  8 soltorkade tomater (i olja)
*  En näve färsk basilika
*  125g mozarella (en påse)
*  3 - 5 dl vispgrädde
    Blandad sallad

Hacka ihop mozarella, soltorkade tomater och basilika. Rör ihop och lägg på en lagom mängd på en skiva med lövbiff, vik ihop och stek i smör till de fått färg på båda sidorna.



När alla är stekta så häller du vispgrädde över..3-5 dl beroende på hur mycket sås du vill ha.
Servera lövbitarna med en god sallad. Jag tog färdig blandad sallad, gurka och avokado. Dressing på flingsalt, ättika och rapsolja.







Dagens vikt: 112,3 kg

Har gått upp i vikt igen..måste ha varit rotsakerna jag åt i går med kycklingen samt bärkompotten med den  vispade grädden både i fredags och lördags...jaja..det visar ju sig direkt på vågen när man har ätit nåt utöver det "vanliga"


Birgitta Höglund's Mat

Ser jättegott ut Linda. Lycka till med din viktresa. Det är så härligt att kunna må gott och äta riktigt god mat samtidigt ;)



PUBLICERAT: 2009-10-06, 08:35:10 | URL: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com
Linda

Hej Birgitta =) Kul att du tittade in här. Tack så jättemycket..jag tappar i en stilla takt men det gör inget.

Jag är en trogen läsare på din sida och älskar dina bilder och din mat.

Tack för inspirationen.

Linda



PUBLICERAT: 2009-10-07, 19:14:15 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }