2009-10-25
 00:08:18

Fläskfilé med egen bearnaisesås

Ikväll blev det en enkel men lite lyxigare maträtt.
Låter kanske konstigt att säga men den här middagen blev ju kanonbillig i jämförelse om man skulle handla hem en köpepizza som många gör på lördagar.

Ingredienser: (2 pers)

*  1 Fläskfilé 
    (jag betalade 21:- för en fryst som jag tinade i kylskåpet under natten istället för att köpa en färsk)
*  1 burk med champinjoner
*  1 tomat
*  Hemgjord bearnaisesås på smör, vitvinsvinäger, vitpeppar, persilja, äggulor, dragon och salt
    de här ingredienserna har jag alltid hemma. (se i högerspalten efter receptet)

Jag började med att göra iordning bearnaisesåsen och mot slutet strax innan vi skulle blanda ner smöret i såsen så stekte jag fläskfilén i en grillpanna.
Lagomt när köttbitarna va färdiga så va även såsen klar. 
Stekte på champinjonerna och delade en tomat med en speciell kniv så den liknar en blomma.

Jag serverade fläskfilén med stekta champinjoner, en stor klick med bea-sås, en halv tomat och ringlade crema di balsamico på tallriken..vi åt med väldigt god aptit.
Dekorera med färsk persilja.

 



Smaklig måltid!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }