2009-11-17
 19:24:52

Kycklinggryta med jordnötssås

Idag va det beslutsångest över vad vi skulle äta..lite halvtomt i kylskåpet och så va jag absolut inte sugen på mat. Har varit så i ett par dagar..hungrig men vill inte äta. Hoppas att det är övergående..mat är ju gott :-)

Men jag lyckades krafsa ihop några ingredienser för att sätta ihop en maträtt.

Det här behöver du:

*  4 kycklingfileér
*  1 vitlöksklyfta
*  2-3 msk jordnötssmör
*  1 krm sambal oelek. OBS!! Tänk på att den är fruktansvärt stark så ta lite
*  1 burk kokosmjölk
*  Ev.lite grädde
*  Salt
*  Lime
*  jordnötter till dekoration

Börja med att steka kycklingfileérna i smör i en stekpanna.



Pressa i vitlöken, ha i sambal oelek och jordnötssmör och blanda om ordentligt. Salta!



Jag använder Kung Markatta´s jordnötssmör som är ekologiskt och utan socker. Häll ner en burk med kokosmjölk i kycklingröran och låt koka en stund. Om du vill kan du ha ner en skvätt grädde.



Pressa även ner lite limejuice i grytan.


Toppa grytan med några jordnötter och servera med en god sallad och en skiva lime.





luna1000/Anna

Men jisses va god mat du lagar hela tiden! :)

Ser riktigt smarrens ut!



PUBLICERAT: 2009-11-17, 22:27:12 | URL: http://luna1000.blogg.se/
luna1000/Anna

Ps. Hoppas det är ok att jag länkar till dig? :)



PUBLICERAT: 2009-11-17, 22:29:32 | URL: http://luna1000.blogg.se/
Linda

Åh va glad jag blir att du vill länka till mig =) Och jag som hade sån idétorka på vad som skulle ätas idag..men i morgon blir det nya ideér..shoppingtajm =)

Kram


Jessica

Men jösses, det där såg riktigt mumsigt ut, jordnötsmör har jag aldrig testa att laga mat på, men nu gjorde du mig bra sugen.



Ha en kväll!



PUBLICERAT: 2009-11-18, 17:07:55 | URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Sophy - What U See Is What U Get

va gott! =)



PUBLICERAT: 2009-11-19, 12:12:29 | URL: http://sophys.blogg.se/
alexandra '

hej! hur vet man hur många kolhydrater detta innehåller? är det under 30 eller ? =)



PUBLICERAT: 2011-05-03, 15:04:54 | URL: http://aea.blogg.se/
Lindas viktresa med LCHF

Hej Alexandra

Nu va det så länge sen jag gjorde den här grytan och jag har inte fått tag på kung markattas jordnötssmör så jag kan inte säga hur många kolhydrater det är i 2-3msk, men den är sockerfri och jag valde den för att den låg under 5g kolhydrater/100g.

Mvh Linda



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }