2009-11-09
 21:54:40

Köttfärsfylld paprika

I helgen va jag såå sugen på köttfärsfylld paprika i tomatsås (Punjena paprika). En maträtt som är väldigt vanlig i Serbien. Eftersom vi har rötter nerifrån så är jag uppvuxen med deras matkultur och ska försöka vara med lite mer i köket när mamma lagar mat.

Jag måste ha världens bästa mamma, jag ringde henne i helgen och nämnde att jag va sugen på fylld paprika..och vips..så dök maträtten upp hemma hos mig :-)

Paprikorna ska egentligen fyllas med både köttfärs och ris men eftersom jag inte äter ris längre så fick det bli sellerstjälkar och mmmmmm det va så gott det med. :-)
Man ska helst servera den här rätten med hemjord potatismos eller en stor skiva vitt nybakat bröd som man kan doppa i såsen.
Jag åt med en rejäl klick med cream fraiche.

Maträtten gör sig inte rättvis på bild men smakerna är så de exploderar i munnen...GOTT!!!!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }