2009-11-30
 21:11:54

Köttfärsbiffar och stekt lök

Hade lite blandfärs i kylskåpet som behövde användas..funderade först på att göra kålpudding..det är ju så gott men Krister äter ju inte det så det blev köttfärsbiffar istället.

Ingredienser:

*  400 g blandfärs
*  0,5 dl grädde
*  1 äggula
*  1 tsk lantbuljong
*  1 tsk kalvfond

Blanda ihop allting och forma till små biffar som du sen steker i smör.
Skiva lök ganska grovt och stek i smör när biffarna är klara.

Gör en sås på smält smör, ha ner lite grädde och smaksätt med kalvfond och lite soya.
Servera biffarna med lök, gräddsås, creme fraiche och en sallad.







Det här blir det flera gånger..så enkelt och sååå gott!!


Erika

Nu är äggen inköpta iaf ;-). Skönt de. Vet inte om min bild från middag ser så märkvärdig ut men nu finns den iaf där och gott va det iaf ;-). Ja den där såsen måste du prova den är underbar, förut hade jag den tillomed på mackor hahah. Gud va god din mat ser ut. Idag blev det ägg och bacon röra med broccoli smaskigt. Och gud va mätt man blir av denna maten.



PUBLICERAT: 2009-12-01, 15:28:06 | URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma
Lindas viktresa med LCHF

Ja utan ägg får jag panik =) Visst blir man mätt..och sådär lagomt mätt utan att känna sig däst. Samt att man aldrig är gasig i magen..ursäkta =)

Jag ska kika in hos dig nu och titta hur maten blev.

Kram



PUBLICERAT: 2009-12-01, 17:35:14 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/
Erika

Jag försöker ta mycket smör på grönsakern iaf. Grädde ksa absolut köpas hem men jag har glömt det varenda gång, är ju inte van ju ;-). Ja det där med gaserna stämmer ju (ursäkta mig med hahah :-D). Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll.



PUBLICERAT: 2009-12-01, 19:33:21 | URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }