2009-11-20
 21:13:58

Kotlett i rödvinssås

Jag började med att steka kotletterna i smör i en stekpanna och hällde sen i vatten och lite kalvfond och lät dem koka i ca 45 minuter. Mot slutet hällde jag även i rött matlagningsvin så att kotletterna fick ta smak.
Häll eventuellt i mer vatten eftersom vätskan dunstar..smaka gärna av så att det inte blir för salt. Häll då i mer vatten och låt koka ett tag till.

Lägg kotletterna på en tallrik och häll över skyn i en kastrull och lägg i en klick smör. Häll även ner lite rött matlagningsvin och låt alltsammans koka ihop till en tjock sås. Skvätt i lite grädde för att runda av smakerna och häll såsen över kotletterna.
Servera med varma grönsaker och ett stort glas med vatten.





Diana

Gud vad gott det ser ut att vara! Jag kör på lite samma diet faktiskt. Fungerar jättebra! Och jag är aldrig hungrig...



PUBLICERAT: 2009-11-20, 21:17:28 | URL: http://dianaeknerengelberth.blogspot.com/
Linda

Ja den här kosten är helt suverän..jag är inte heller hungrig mellan måltiderna.

Den här såsen är gudomligt god..smaskens =)


Filibabba

Vad gott det ser ut! =)



PUBLICERAT: 2009-11-21, 10:21:39 | URL: http://filibabba.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }