2009-11-30
 11:27:24

Jag är nykär..

Finns det nåt mysigare än att borra in näsan och lukta i nacken på en liten bebis.
Det här är min systerson Eric. Han är bara 1 vecka gammal. =)




Erika

Å så mysigt det ser ut, jag blir alltid nykär när jag ser en liten bebis :-). Omeletten till frukost verkar super god. Våra ägg tog ju slut igår och änhar jag inte varit till affären, men imorse blev det några köttbullar och lite korv från gårdagen lite ost i skivor och gurka och tomat. Idag blev det en super god middag (kommer bild i min blogg lite senare) helstektfläskfile i ugn FULLPROPPAD med vitlök ååå det blev så gott, till det hade jag stekt broccoli som jag först kokade och stekta champinjoner till det. Vet ju att champinjoner inehåller kolisar men nu blev det det iaf, är det nån "fara"? Vet egentigen inte varför jag skrev till dig allt jag ätit men hahahah vill kanske bara ha ett svar om det verkar vara ok LCHF mat?! :-) Kram kram hoppas du får en fortsatt trevlig kväll! / Erika!



PUBLICERAT: 2009-11-30, 17:55:06 | URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma
Erika

Måste ju tipsa dig om en SUPER GOD sås som vi alltid brukar ha till lax. Jag har ju alltid tyckt den inehöll lite "fel" saker men nu är det ju rätt saker hahah. Du har säkert redan provat denna men skriver iaf:-). Hmm nu kan jag inte riktigt svara på hur mycket av allt för jag har alltid gjort en stor sats (men jag lover dig det går åt)

1 burk majonäs

3 dl vispgrädde (vispad)

Färsk dill (hela buketten)

1 burk stenbitsrom

1/2 rödlök

gärna några droppar citron

Å jag LOVER dig denna sås blir UNDERBART god. Ville bara tipsa dig om den ;-). Ha det fint! Kram



PUBLICERAT: 2009-11-30, 18:03:49 | URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma
Lindas viktresa med LCHF

Hej Erika. Det är jättekul att få höra vad du har ätit =) Det här med champinjoner är det bara att smaska vidare med..det är inte farligt mycket kolhydrater.

Det lät jättegott med både fläskfilén och vilken god röra till lax..den måste jag prova. Tack för alla tips..även den här bloggar har idétorka rätt ofta =)

Jag ska hålla utkik efter fläskfilén =)

Äggen tar alltid slut så nu köper vi alltd två förpackningar på en gång..det är ju inte så att de hinner gå ut i datum ;-)

Ha en bra kväll

Kram Linda



PUBLICERAT: 2009-11-30, 18:27:00 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }