2009-11-03
 19:50:49

Kyckling med mango-currysås

Idag så åt två av mina kollegor kycklig med currysås och det såg ju så gott ut. Det är ju en av mina favoriträtter som jag knappt har ätit sen jag började med lågkolhydratkost.
Jag älskade att äta riset med såsen..nu så här i efterhand så vet jag var kolhydraterna blandat med såsen har satt sig..ooops!

Men idag blir det en återförening =)


Börja med att göra såsen..den ska ändå koka ett tag

Ingredienser: (4pers)

*  Smör
*  ½ hackad gul lök
*  1 rivet äpple
*  Curry av valfri sort, jag använder både vanlig curry och mango/curry
*  Havssalt
*  3 dl grädde


Smält smör i en kastrull och hacka en halv gul lök väldigt smått



Pudra över currykrydda och mango/curry och lite havssalt - rör om



Skala 1 äpple och riv halva på ett rivjärn på den grövsta sidan - rör ner i kastrullen



Häll i 3 dl vispgrädde och låt såsen koka till den tjocknar.


Blomkålsriset:

*  Blomkål
*  Smör


Hetta upp en stekpanna och smält smöret. Riv under tiden blomkål på ett rivjärn på grövsta sidan.
Stek "riset" till det får lite färg


Jag serverade färdig grillad kyckling med kokta grönsaker, blomkåls"ris" och curry-mangosås.



Madeleine

Currysåsen står på spisen as we speak :) Men ja undrar lite hur länge den måste koka? Har kokat i några minuter nu, hoppas det inte kommer ta allt för lång tid :)



PUBLICERAT: 2011-09-05, 22:53:12 | URL: http://en-till-lchf-blogg.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }