2009-11-02
 21:59:34

Gräddsåsen smakade..KNÄCK!?!?

Hahaha..ja det gjorde den verkligen..jätteskumt. Jag va tom tvungen att be min man smaka på såsen och ha sa samma sak.
Så nu vet jag vad jag ska göra till jul *s* Jag kan ju alltid göra såsen och klicka ner i knäckformar och sen in i frysen..haha..nä men usch va äckligt!

Ingredienser till såsen:

*  25g Smör
*  0,5tsk Kalvfond
*  2dl Vispgrädde
*  1tsk Svart vinbärsgelé


Börja med att smälta smöret i en kastrull och ha i nån droppe kalvfond. Nån dl grädde och max 1 tsk gelé.
Låt koka till det tjocknar ordentligt..färdigt =)


Maten såå god..nästan samma sak som till lunch men vaför inte äta samma kött när det är så gott ;-)
Jag serverade köttet med gräddsåsen, kokt blomkål med mycket smör, en liten tesked med gelé och saltgurka.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }