2009-11-29
 17:18:51

Fläskfilé med dragonsmörsås

Det här receptet fick jag från min storasyster. Efter att de hade provat såsen blevde helt sålda och jag förstår det. MUMS vad god den var!!! Den här blev klart en favorit..det var så mycket smak i den.

Ingredienser:

*  2 schalottenlökar eller en halv gul lök
*  2 dl vitt vin
*  1,5 dl grädde
*  200 g smör (rumstempererad)
*  1 tsk dijonsenap
*  1 tsk torkad dragon eller mer
*  salt och peppar


Börja med att hacka löken och koka tillsammans med vinet i en kastrull



När det återstår några matskedar så häller du i grädden..låt alltihopa koka ihop till såsen tjocknar.





Dra undan såsen från plattan så att såsen slutar att koka och klicka sen ner smöret lite åt gången. Vispa hela tiden. (se till att smöret är rumstempererad)





Rör ner dijonsenap och dragon..servera såsen direkt!

Stek fläskfilén i en grillpanna i smör..salta!



Jag serverade fläskfilén med stekta champinjoner, cocktailtomater och dragonsmörsåsen.







Den här maträtten rekommenderas starkt..det va såååå gott!!


Erika

Å det ser så himla gott ut allt som du lagar. I går kväll satt jag och pratade med min svägerska som små kör lite med LCHF jag började oxå fundera på det men efter att jag hittade din blogg igår blev jag säker :-) Började imorse:-D får hoppas att jag klarar det bara. Hoppas du får en fortsatt trevli kväll och en bra dag imorgon! Hälsningar Erika!



PUBLICERAT: 2009-11-29, 21:24:47 | URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma
Lindas viktresa med LCHF

Åhh va glad jag blev när jag läste din kommentar..jag hoppas att jag kan vara lite till inspiration..och va kul att du hittade hit.

Stort lycka till nu..jag finns här om du behöver hjälp eller nån som stöttar =)

Vi LCHF:are är som en stor familj..alla hjälper alla!

Kram Linda



PUBLICERAT: 2009-11-29, 21:35:46 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/
Erika

:-D. Nä men fasen då har jag redan fuskat :-( hahah, visste faktiskt inte alls att majs innehöll kolisar men nu är det slut på det oxå då. Jaha ;-). Din blogg ligger nu i mina favoriter:-D Kram kram



PUBLICERAT: 2009-11-29, 22:00:25 | URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma
Erika

Tack för länken, nu kanske jag kan hålla lite ordning :-).



PUBLICERAT: 2009-11-29, 22:06:04 | URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma
Lindas viktresa med LCHF

Varsegod =) Stort lycka till nu!

Kram



PUBLICERAT: 2009-11-30, 08:48:18 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }