2009-11-10
 20:03:00

Crepes med champinjonstuvning

Har varit lite småsugen på crepes eller LCHF pannkakor med champinjonstuvning ett par dagar men har haft lite annat i kylen som behövde ätas upp först.
Men idag blev det av.

Jag vet att crepes ska vara tunna men eftersom jag gör pannkakor utan mjöl och på fiberhusk istället så går det inte att få dem så tunna men det gör inget..de är så goda ändå :-)
Receptet finns under kategorin ÄGG.

Fyllde dem med den goda champinjonstuvningen. Jag blev jättemätt på en pannkaka och inte ens den fick jag i mig.
Såhär gott blev det. :-)







Linda

Hej Linda!



Undrar hur du gör din champinjonstuvning? Tips på hur man "reder" en sås utan redning...?



Tacksam för svar.



Kram Linda


Lindas viktresa med LCHF

Hej Linda.

Jag smälter smör i en kastrull och bryner sampen til den fått lite färg..sen häller jag på lite grädde åt gången och låter såsen tjockna..ha lite tålamod bara. =)

Problemet med sån här sås är dock att eftervärma den..då skär den sig lätt, men det är bara att koka upp den igen och tillsätta mer grädde.

Matlåda på jobbet har varit lite knepigt då jag tycker att jag har ätit rinnande fett ibland..inte så aptitligt men prova att tillsätta lite creme fraiche.

Lycka till! =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }