2009-12-06
 20:49:03

En dag i fjällen

På morgonen när vi vaknade så kändes det som jag hade batterisyra i halsen och Krister va precis likadan..skumt..håller vi på att bli sjuka? Tittade ut och det va helt vitt vitt vitt!! Va fiiint!!

Självklart va Cocosan med på resan, en annan kollega håller oxå på med LCHF så hans fru hade med sig sin bruna cocosa utan kokossmak. Lite kul att ingen av oss lämnar hemmet utan den burken. =)



Till frukost blev det några skivor med bacon, 1 fyllt ägg, nån ostskiva och en kopp te.
Kollegorna gjorde sig iordning för att ta en dag i backen.



Varken jag eller Krister åkte slalom eftersom jag har min nackskada och han ville hålla mig sällskap. Va snäll han är =)

Vi slappade lite i soffan. Krister kollade på tv och jag läste mina nyinköpta mattidningar.





Sen packade vi ihop oss och åkte på sightseeing



Vi hamnade först i Tandådalen men det va så mycket dimma där så vi såg inget.



Så vi åkte vidare till Hundfjället. Vi visste att de andra va där och åkte så vi tänkte att vi kanske skulle se en skymt av dem..
Vi hann bara kliva ut ur bilen innan jag hörde: Där är Linda! Jag tittade upp och där satt de..i stolsliften på väg upp till toppen. =)



Det va så kallt ute..riktigt så det bet i kinderna så vi bestämde oss för att gå och luncha istället.
De hade buffé så det va perfekt tänkte vi..mycket att välja på.



Framme vid disken fanns det mycke gott..men det va mat vi skulle ha inget annat. Kan tänka mig att många faller för frestelserna som står framdukat på disken vid kassan.





Buffébordet..



Jag tog sallad..mycket oliver blev det, tomatsallad med rödlök och fetaost, en krämig coleslaw och lite gubbröra.



De hade grillad mezzaluna..aldrig hört talas om det men jag och Krister delade på två st. Jag tog innehållet..ost och kryddstark salami och han fick ett gott grillad bröd som han bredde smör på.



Till varmrätt ville jag ha gulaschsoppa men det va ju potatis i så det gick inte. Det fick bli fläskkarré med skysås och broccoli..perfekt! Jag såg en bytta med smör och tänkte att det här bli bra på broccolin men det va margarin..det vill inte jag ha. Äh jag tar creme fraiche isället..hmmm..smakade och insåg att det va light, och skysåsen smakade sött av nånting, suck!



Va kräsen man har blivit sen man har börjat med den här kosten..eller jag kanske ska säga att jag har börjat ställa krav på att äta riktig mat som är bra för min kropp. =)

Efter maten blev det en god kopp te.



Sen kände vi att det va dags att åka hem..vi hade sett lite av fjällen men eftersom det va sån dimma överallt så åkte vi tillbaka till stugan istället och slappade.



Älsklingen vid bilen..och stugan



Vi tog det lite lugnt och på kvällen när alla hade kommit tillbaka från skidåkandet så blev det tacos!



Va mumsigt det va..jag fuskade med en nacho chips till maten..hehe



Efter maten så tog vi en promenad. Det snöade jättemycket och va sååå härligt.







Vi gick ner till hotellet Ski Lodge..va fint det va med all julbelysning =)





När vi kom in igen så tog vi lite efterrätt.
Jag hade bakat kladdkaka, en med socker och en á la LCHF.



Serverade med hallon och grädde



..och så lchf kakan..mmm..gott!!!



Tack alla kollegor och stort tack Magnus och Monica för en supertrevlig och mysig helg!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }