2009-12-08
 10:52:53

Roligt samtal med 3-åring

Igår när jag pratade med min storasyster i telefon så började den lille att kräkas så hon va tvungen att snabbt agera och slängde iväg luren till hennes 3 åring. Den lille är bara 2 veckor så det kommer utan förvarning kan man säga.
Så jag hör telefonen tas upp och en söt liten röst säger glatt: Hej Linda! Det är så man smälter =) Vi pratar på lite och så frågar jag honom:

Vad har du ätit för mat idag?
Jag har ätit stekpanna!!

Vaa?? Har du ätit stekpanna??

Mmmmmmmm....

Okej *kliar mig lite lätt i huvudet* Vad har du ätit till det då?

Rödbetor och Ägg!

Ahaaaa..du har ätit pytt i panna! Inte lätt när man är 3 år..hahaha!!


Hanna

Ha, ha Barn är underbara. Har själv en som på 4-år och ligger lite efter med talet. Han kallar köttfärsås för köttbullar och köttbullar för bullar. Så ibland kan roliga missförstånd dyka upp



PUBLICERAT: 2009-12-08, 22:46:13 | URL: http://gorgina75.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }