2009-12-22
 17:50:18

Morotssoppa

När jag va liten och gick på dagis så fick vi ibland en morotssoppa som va sååå god. Jag och min äldre syster brukar prata om den soppan som de serverade nån pepparrotsröra till.
Försöker luska ut vad det va för röra men idag tror jag att jag kom bra nära när jag experimenterade i köket.

2 portioner

*  2 skalade morötter - skär i mindre bitar så blir de färdigkokta snabbare.
*  5 dl vatten
*  1 msk lantbuljong (Reneé Voltaire)
*  0,5 dl grädde

Koka vatten, buljong och morötter till de är riktigt mjuka. Ta fram stavmixern och kör soppan slät eller lämna lite morotsbitar kvar.
Häll i grädden och koka upp. Späd med mer vatten om det behövs.

Gör en röra på creme fraiche och riven pepparrot. Ha ner en nypa torkad dragon. Ringla över soppan.
Smaskens!!!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }