2009-12-01
 19:51:31

Kassler, banan & chiligrädde

Nu vet jag att många kanske höjer på ögonbrynen och kliar sig i huvudet över vad banan gör på min meny..men herr banan är bara på genomresa ikväll och försvinner långt bort sen igen..haha =)

Det här är en av mina absoluta favoriträtter som jag åt ofta när jag va en fattig student. Kassler kostade då 29.90 kg och lite grädde, banan och chilisauce va ju inte så dyrt..och så gick det snabbt att röra ihop.
Då åt jag ris till men idag blev det en god sallad istället.

Ingredienser:

*  Kassler (2-3 skivor per portion)
*  Banan (0,5 per portion)
*  3 dl grädde
*  1 msk chilisauce


Skiva kassler och lägg i en ugnsform. Dela bananerna på längden och lägg ovanpå.



Vispa grädde ganska hårt och blanda ner chilisauce.



Bred ut grädden över kasslern och in i ugnen på 200 grader i ca 30 minuter.





Gjorde en sallad på blandad sallad, avokado och gurka, lite havssalt och ättikssprit.







Det här måste provas..Mmmmmmm!!!!


Erika

Å wow det där är säkert hur gott som helst, jag höjer inte på ögonbrynen jag är sån där som själv äter lite "knepiga" saker som andra folk höjer brynen åt ;-). Vad brukar du äta om du blir riktigt sugen på något framåt kvällskvisten? Nu har jag bara tagit vatten och bitit ihop men om suget kommer vad hittar man då på? I helgen ska vi till min pappa som bor nere i Mariestad och han ska ut och fiska ons tord och fredag så vi ska ha fiske ätarkväll på lördag då ingår självklart den där goda såsen jag tipsade dig om tidigare. LÄNGTAR. Han lagar alltid mat med grädde och mycket fett:-)



PUBLICERAT: 2009-12-01, 19:57:35 | URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma
Lindas viktresa med LCHF

Ja duvad äter jag då..hmmm? Just nu så tog jag mig en kopp te med en msk cocosa i. Det är så gott och så får man upp fetthalten ännu mer.

Är jag riktigt gottesugen så vispar jag lite grädde och rör ner en ruta smält mörk choklad och lite turkisk yoghurt, eller lite nötter, eller ostrullar med smör på =)



PUBLICERAT: 2009-12-01, 20:10:14 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/
Erika

Ja grädde är ju alltid gott. Jag har lite frysta hallon och jordgubbar i frysen är det ok? Kunde man ju ta med lite turkisk yogurt el grädde kanske? Vad är cocosa? ;-). Ostrullar med smör låter nice ;-). Kram



PUBLICERAT: 2009-12-01, 20:36:17 | URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma
Lindas viktresa med LCHF

Frysta bär är kanon med lite grädde =) Cocosa är ett naturligt kokosfett..googla på det så kan du läsa lite mer om det..jag har haft ett inlägg om det i min blogg i augusti..kika länken på högersidani.



PUBLICERAT: 2009-12-01, 22:06:26 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/
Erika

Tack, ska göra det:-) Nu sitter jag här och funderar på att göra iordning lite äggmjölk får se vad det blir av det:-) Kram



PUBLICERAT: 2009-12-01, 22:28:52 | URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma
Erika

Hallå! Hoppas allt är bra? Jag gjorde äggmjölk igår, tyckte väl att det smakade sådär, smakade bättre imorse efter attd et stått i kylen över natten. Och det funkade ju bra att ha i kaffet imorse. Idag blev det en västkustsallad till middag med krabba räkor musslor tonfisk gurka och tomat, det va väl inget i den som inte va ok?;-) Ha en fortsatt bra kväll! Kram



PUBLICERAT: 2009-12-02, 18:07:30 | URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma
Lindas viktresa med LCHF

Äggmjölk har jag aldrig provat..låter lite suspekt..haha fegis jag är!

Middagen lät jättegod.mums med skaldjur och tonfisk.



PUBLICERAT: 2009-12-02, 20:20:12 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/
Erika

Dax för en update va?;-). Vill läsa och se vad du ätit för gott:-D KRAM



PUBLICERAT: 2009-12-02, 20:52:32 | URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma
Cecilia

Sannolikt en god rätt, men inte det minsta LCHF. Jag stryker både bananen och chilisåsen och lägger till nyttigare ingredienser för egen del.



Annars gillar jag din blogg!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }