2009-12-14
 16:27:31

Fläskfilégryta med purjolök

Tänkte att idag skulle det få bli en snabbgryta med fläskfilé med purjolök i en gräddig sås.

Ingredienser:

*  1 hel fläskfilé
*  1 purjolök
*  smör
*  salt och peppar
*  1 tsk kalvfond
*  1 tsk soya
*  3 dl grädde

Skär fläskfilén  i skivor och stek i smör i en grillpanna så att de får en fin yta. Vispa ur pannan med lite av grädden, kalvfonden och soya.  

Under tiden hackar du purjolök i bitar och steker i smör i en djup panna.



Häll gräddskyn över purjolöken och tillsätt resten av grädden. Ha även ner de stekta fläskfilébitarna i såsen och låt småkoka i några minuter.



Servera grytan med en god sallad.







LCHFtjejen

Hejsan!



Tack så mycket :)

Middagstipset på denna rätten är riktigt bra, ska nog ta och testa det i helgen, jag tycker det är riktigt roligt när man hittar andra bloggar som också kör LCHF. Så jag lär bli en återkommande besökare här :) Har du någonsin haft en "downperiod" under dina 7 månader?



Kramar /LCHFtjejen



PUBLICERAT: 2009-12-16, 08:54:34 | URL: http://lchftjejen.blogg.se/
Lindas viktresa med LCHF

Ja visst är det kul att hitta andra med samma intresse..problemet jag har nu är att jag inte längre kommer in på min blogg..nåt knas med lösenordet så jag kan inte uppdatera..snyft Jag som älskar att lägga in inlägg.

Hoppas det löser sig.

Kram Linda


Nina

Denna rätt var riktigt god, blir nog en återkommande rätt här hemma.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }