2009-12-20
 22:48:10

Fläskfilé, choritzo & salsafraiche

Härom dagen så blev jag sugen på den här maträtten som jag hittade i en av mina nyinköpta böcker. Lite tacosinspirerande. Tycker nästan att det är lite tråkigt att varje gång man ska äta maxikanskt så blir det alltid samma sak..tacos!!
Man kan ju variera i oändlighet men man gör sällan det.
Jag har en man som gärna äter det han vet att han blir mätt på (vilket iofs är bra) han är inte så villig att prova alltför utsvävande maträtter men det här tyckte han om.
Sen vi började äta LCHF så äter han nästan allt..och med väldigt god aptit. Vill man mätta sin karl..häll i lite grädde och han är mer än nöjd och belåten =))

Jag stekte fläskfilén i en grillpanna och slantade choriztokorven och stekte på den oxå till den fått fin färg.
Pudra över med tacokrydda.
Hällde över en liten skvätt grädde i pannan och drog sen åt sidan.

Dekorerade med en nachochips





Blandade creme fraiche med salsasås medium och serverade med en sallad på avokado, paprika och isberg.



Elliofsweden

Vad inspirerad jag blir av din blogg! Jag har testat LCHF, men slutat då jag har brist på fantasi. Jag kommer definetivt följa in blogg!! Bra med alla recept. Kramar Elliofsweden



PUBLICERAT: 2009-12-27, 14:43:42 | URL: http://elliofsweden.devote.se
Lindas viktresa med LCHF

Hej

Tack va kul att du hittar inspiration här, hoppas du orkar fortsätta den här gången, maten är ju så god =)

Lycka till!!

Kram Linda



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }