2009-12-12
 16:55:59

Entrecôte med bearnaisessås

Jag köpte en fin bit entrecôte härom dagen som jag skivade upp och stekte i grillpannan.



Måga tycker inte om fettstrimmorna i entrecôten men jag tycker bara köttet blir mer saftigt. Krister äter inte det här köttet överhuvudtaget så den här maträtten passade jag på att bjuda lillasyster på. =))

Jag ser till att pannan är riktigt het när jag slänger i köttbitarna..låter dem få färg sen vänder jag dem..därefter drar jag ner värmen något..och när köttsaften börjar komma ut så drar jag undan dem..
Entrecôte vill jag ha lite medium =))



Jag kokade lite blandade grönsaker till och serverade md en stor klick med beasås.
En ny variant av snabbmat ;-)
Mat ska ibland gå fort att laga..speciellt när man är hungrig. =)




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }