2011-03-27
 10:46:57

Äggröra med lite plock


Det här blev dagens frukost. Lite äggröra och skivad leverpastej, en halv tomat och tre skivor olivmortadella. Självklart glömmer jag inte min favoritost. Den lilla trekanten borta i hörnet =)
Äggröran är gjord på 2 ägg, grädde och lite salt.




Magda

Hejsan! Det där ser väldigt gott ut, speciellt äggröran. Men hur gör du den? Min blir nästan aldrig bra och den där ser precis ut som den man får på hotell! :D


Anonym

Hej Magda =) Den är jättelätt attt göra. Knäck 2-3 ägg i en skål och vispa upp lite lätt med en visp, ha ner ganska mycket grädde och salta. Vispa lite så att du blandar om grädden..sen kommer det viktigaste.

Stek inte äggröran på för varm platta, då stelnar den och så har man en trasig omelett istället. Dra gärna bort stekpannan och rör hela tiden. Jag kastar runt äggröra i stekpannan till jag har fått en mjuk konsistens. Jag vill ju inte heller att den ska vara för lös så att äggen är råa.

Lycka till!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }