2011-04-11
 10:16:00

Omelett med cheddarost till frukost


Vilken bra start på en härlig vecka. En god omelett med en massa goda smaker är ju precis vad som får en på bra humör hela dan och så självklart med lilla Ronja som sällskap. Snart är det även dags för henne att få smaka på ägg med lite smör. Här ska introduceras riktig mat..ÄGG! Och lagomt till påsk =)



Så här gör jag min omelett:

Ta 2 ägg och vispa ihop lite lätt med en skvätt grädde och salt. Smält ganska mycket smör i en teflonpanna och häll ner äggsmeten. Låt det nu stå ett tag så att omeletten är fast nog för att kunna vända på. Jag gillar min omelett med färg på och gärna lite halvfriterad i kanterna av smöret..mums!
Vänd på omeletten och låt steka lika länge på andra sidan.

Sen ringlade jag lite mjukost cheddar på halva omeletten och vek den andra sidan över och lät den glida ner på en tallrik. Jag har självklart smör ovanpå min omelett som lite extra gottgott. 
Jag åt två skinkrullar till som jag hade fyllt med majonnäs.
Enkelt och gott =)






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }