2009-11-16
 23:05:57

Falukorv i ugn

Idag blev det falukorv i ugn..lättlagat och gott.
Fast den här gången provade jag med att skiva falukorven och sen lägga ner den i en ugnsform istället för att skåra den som vanligt och sen klämma ner bitar av ost och lök.

Jag skivade gul lök och la ovanpå och sen ringlade jag lite senap över..men bara på min sida eftersom min man inte tycker om senap.



Sen blandade jag ihop creme fraiche, grädde, chilisauce och lite havssalt och hällde över korven.

 

In i ugnen på 175 grader i ca 20-25 minuter.
Jag kokade blomkål under tiden i saltat vatten.





Servera falukorven med kokt blomkål och en klick smör till ;-)







L

Gott det ser ut! Det ska jag laga till ikväll :)



PUBLICERAT: 2010-11-25, 18:34:03 | URL: http://sundbergaren.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }