2009-12-23
 23:26:03

Mitt fina pepparkakshus

I år va det andra gången jag gjorde ett eget pepparkakshus men förra året blev glasyren så knepig och så hade jag ingen bra sprits.
Men nu gick det bättre..dock lite kramp i händerna men oj va fint huset blev!! Jag är jättenöjd med tanke på att min fantasi inte nå vidare..haha
Ville ha ett ganska stilrent hus men lite godis på taket blev det.

Jag köpte ett färdigt..visst skulle det vara kul att göra ett helt från start men det har jag inget tålamod med.



Plockade ur bitarna och ser att ena sidan är sönder..trist att behöva laga det innan man börjar.



Gjorde glasyren på 1 äggvita som jag vispade riktigt hårt, 1 kork ättikssprit och 4-5 dl florsocker. Blandade ihop allting till en ganska fast konsistens. Prova att ta lite glasyr mellan tummen och pekfingret..då ska det blidas två toppar och de ska inte vika sig..om de viker sig så har du i mera florsocker.



Jag la bitarna plant medan jag spritsade dem..guuud vilket jobb det här är! Ska nog göra spritshålet liiite större nästa år så det går lättare.



Mina små krumelurer är kanske inte så fina..det är nog mycket teknik i det hela och så ska man väl ha det rätta knycket..haha!!



Blev ju rätt fint tycker jag =))










KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }