2011-01-27
 21:48:00

Första gången på öppna förskolan


Jag och Linda bestämde oss för att vi skule ta småttingarna till öppna förskolan. Tänkte först att det kanske är lite för tidigt men vi kan ju gå dit så får vi se hur det blir.

När vi kom dit så skulle de precis ha en sångstund för barnen..va kuuul! Så vi satte oss i en rint på ett par puffar och sjöng med..det va alla möjliga sånger som man aldrig har hört förut, men även kända sånger/lekar som prästens lilla kråka och ekorr´n satt i granen.




Lillasyster Emma följde oxå med dit eftersom hon bodde hos mig i ett par dagar. Och sen kan det vara kul även för henne att få se hur det går till. Hon va til stor hjälp då det va lekar man skulle lyfta Ronja högt eftersom jag inte klarar det pga av min nackskada.



Här är jag och min mammakompis Linda med våra små mirakel =)




Efter sångstunden va det dags för lite fika..så här satt de och smådrog i varann..hihihi.




Jag och skruttungen myser i lekhörnan


Sitter och leker med de små..


Simson klappar om Ronja när hon är ledsen..såååå gulligt och omtänksamt =)




Här leker de i den mjuka lekhörnan..perfekt för de små =)


Vi hade en underbar dag..såå kul att sitta och sjunga och leka tillsammans med dem. Så det här gör vi snart om igen. Vi kommer besöka ett par andra öppna förskolor oxå.







Anna

Åhh en sån lekpöl köpte vi hem till Jack den har varit suverän. Sover i den på dagarna och leker som tok. Så rolig att klättra i och ur. :) Vår är förstås lite mindre och i jeans tyg, kan verkligen rekommendera...


Lindas viktresa med LCHF

Ååhh va kul..finns de att köpa? Vi funderade på det när vi väl satt i den..den va ju lika bra för oss..hihi Sååå skön!!!

Var köpte ni eran och vad kostade den?

Kram Linda



PUBLICERAT: 2011-02-01, 21:01:40 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/
Anna

Ja den är verkligen super,både när han skulle lära sig sitta och tippade och hade sig och nu när han leker sitter och myser och läser bok och så. Sen är det sååå mycket skönare för oss vuxna att sitta i den än på golvet :)

Vi köpte våran på http://www.familjegiganten.se/ den är som sagt var lite mindre du kan se en bild här om du vill... http://loppanochjag.blogspot.com/2010/09/det-senaste.html

kram kram


Camilla Sundin

Härligt med öppna förskolor. HAr även jag börjat vara på det. Pröva den nya inne i stan. Den är öppen varje dag och det är så rent och frächt där. De har sagostund, sångstund, fika stund. Mycket trvligt tyckte jag....

Vissa förmiddagar har de även babycafe. Då får bara de mindre barnen vara dag och det sägs vara lite lugnare då för dom minsta barnen.

Här är en länk om öppetider och vart det är. http://www.falun.se/www/falun/skolan/forskolor/oppenforskola.nsf/doc/BD488A755FCFE8B4C12576260039A965



PUBLICERAT: 2011-02-01, 21:56:03 | URL: http://camillasundin.blogg.se/
LInda Lönn

Men åh!! Linda! VIlka UNDERBARA bilder!! Jag måste få nån av dem eller få tillåtelse att högerklicka dem..;-) De är så söta våra små!! Ja visst var det kul på "öppnis"? Mysigt att det inte var så många tycker jag.

Ringer dig imorgon vännen!

KRAM!



PUBLICERAT: 2011-02-01, 23:57:15 | URL: http://familjenlonn.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }