2010-09-25
 19:02:27

Underbaraste maken nånsin

Härom natten när jag satt uppe och ammade Ronja så slog jag upp datorn och såg att det låg ett textdokument på skrivbordet som jag inte hade sett tidigare..hmmm vad va det där för nåt. 
Att läsa när orken tryter på natten stod det.
Nyfikna jag va ju tvungen att öppna det och jag läste igenom det och grät många tårar. Tog en stund att ta mig igenom texten och jag läste den fler än en gång.

Älsklingen har vid nåt tillfälle suttit och skrivit ihop det här. Jag tyckte det va så fint skrivet så jag tänkte att jag skulle dela med mig av den.
Såhär stod det:

10 orsaker varför Mamma är bäst:

1)      Du ger mig liv genom att dela din kropp med mig

2)      Du håller mig varm och trygg när jag fryser och är rädd

3)      Du utmanar dig själv och din kropp för att vaka över mig

4)      Du tittar och lyssnar även när jag inte ser dig

5)      Du älskar mig även när jag gråter och är arg

6)      Du älskar mig trots att jag gör som jag vill

7)      Du bär mig när jag inte orkar själv och ger mig vila när jag behöver sova

8)      Du ser till så att jag är mätt, torr och alltid har tak över huvudet

9)      Du delar din make, ditt liv och ditt allt med mig

10)   Du gjorde det möjligt för mig att komma till världen

 

Jag älskar dig Mamma

 

/ Ronja


Förstår ni varför jag grinade länge och mycket. Tänk er den längaatn vi har haft under så många år och att vi nu har blivit välsignade med våran lilla gullunge. Jag älskar dig min älskade make. Du är helt underbar.
Puss & Kram Linda


anki

det var det finaste jag läst!!!

Lyckost dig :)

Kraaaaaaaaaaaaam


Bebislängtan Linda

Anki: Ja jag är lyckligt lottad =) Va gulligt skrkivet av dig =)) Sotis mår bättre och bättre för var dag som går tack o lov. Han springer tom ute nu. Matte är sååå glad att han lever och mår bra.

Jag får komma förbi nåndag om jag vågar mig ut ensam nu när Krister börjar jobba..

Stor Kraaam!!


Moa

Åh vilken fin man du har. Ja när man får sådana fina ord då orkar man desto mer! Låter som ni har det bra med er fina tös!



PUBLICERAT: 2010-09-26, 10:54:05 | URL: http://trueflink.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }