2009-09-12
 09:54:12

Den riktiga testdagen 10/2-2009

Jag tog graviditetstestet som jag fick från ivf..och det blev ett jättesvagt streck i gravidrutan?????????????
Jag trodde inte alls på det..jag hade ju blödit sen i lördags.
Väntade nu på att bli kissnödig igen så jag kunde kolla med Clearblue. Kände mig helt förvirrad. 



Jag ringde direkt och pratade med ivfkliniken och de ville att jag skulle åka in och ta ett blodprov samma dag och sen ett nytt i slutet på veckan. Hon trodde att jag hade varit gravid men så har det lilla knytet släppt..precis som förra gången..fast då fick jag gå en vecka till utan problem.

Jag testade med Clearblue oxå och det visade  även om det va lite svagt. Jag passade på att ta ett digitalt oxå GRAVID!!! Vad det möjligt???
Väntade otåligt på samtalet från ivf hur hcg nivån var....Åhhhh jag var så nervös.
Doppade en liten teststicka oxå medan jag väntade och det va två streck där oxå. =)






Jag va helt skakig i kroppen..samt livrädd för jag slutade med mina vaggisar i lördags när jag började blöda..men tydligen gjorde det inget..hoppas jag.
Undrar om det fanns nåt man kunde göra..äta..dricka för att behålla det som fanns därinne.

Pratadet med en av sköterskorna på ivf och hon medd provsvaret. Mitt Hcg låg på ynka 26. Det fanns alltså något där men knytet va väldigt väldigt svagt *ledsen* 
Åkte in den efter och fick recept så jag kunde börja med fragminsprutor för att ev rädda lille vän.
Hon trodde att det lika gärna kunde ticka på åt rätt håll men det kunde avta oxå.
Själva trodde vi på att ägget redan hade släppt och att Hcg värdet succesivt skulle sjunka..det a bara att vänta och se.
Skulle in på fredagen igen och ta nya blodprover.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }