2011-02-20
 20:47:00

Börjar med proteiner. Först ut --> Kyckling!


Idag fick Ronja smaka sin första smakportion med kyckling. Jag kokade kycklingfilé med morot och palsternacka för att ge kycklingen lite godare smak. Jag hällde av kokspadet och sparade så att jag kunde späda efteråt vid behov. Jag vill inte att barnmaten ska vara blaskig. Och så i med en klick smör.


sen va det bara att mixa med stavmixern.


Nästa gång ska jag koka en hel kyckling så att hon kan få de godaste bitarna, ycker att filén blev så torr.
Men jag spädde lite med kokvattnet så då blev det bättre.


Ronja va lite skeptiskt till en början men sen gick det faktiskt bra.


Jag va imponerad över att hon åt så bra som hon gjorde.

Det får nu bli kyckling ett par dagar till innan vi går över på annan proteinrik mat.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }