2009-09-12
 15:34:59

Min nya leksak

Jag beställde en fertilitetsmonitor från babytime. Tänkte att det kanske kunde sätta igång bebisverksta´n ordentligt. Jag har ju aldrig vetat helt säkert om jag har en egen ägglossning eller inte.
Jag har till och från chansat med äl tester men skulle lika gärna ha kunna testat "fel" dagar.
Vem säger att alla kvinnor har ägglossning 14 dagar efter mens?



Så den landade hemma i brevlådan på min cykeldag 2. Bara man ställer in den innan cykeldag 6 så kunde man sätta igång redan den här månaden.

Man har 6 timmar/dygn på sig att testa vilken fertilitetsnivå man ligger på i cykeln.
Man ska alltid testa med morgonurinet så för mig passade det bra att testa mellan kl 06.00-12.00 och då startar man monitorn första gången kl 9.00. Då har jag 3 timmar på mig innan och 3 timmar på mig efter att jag har registrerat tiden. (se mer utförlig beskrivning längre ner)




Det finns en m-knapp på monitorn som du håller in och bläddrar fram om du är på mensdag 1, 2, 3, 4 eller 5. Viktigt att du startar monitorn så du får en tidsperiod som passar dig.
Så här är jag alltså på mensdag 4 (cykeldag 4)


Jag ställde in min kl 9 eftersom jag vet att jag alltid vaknar efter kl 6.00 och innan kl 12.00 vare sig det är vardag eller helg.


Ex: Om du håller in m-knappen första gången kl 7.00 så kommer din testperiod att bli
      mellan kl. 4.00- 10.00 (inte så bra om du sover länge på helgerna)
     
      Om du håller in m-knappen första gången kl 11.00 så kommer din testperiod att bli 
      mellan kl. 8.00- 14.00 (inte så bra om du lämnar hemmet tidigare än 8.00 på en vardag)




Här kan du se en demo på hur fertilitetsmonitorn fungerar
http://www.clearblue.com/se/swfs/fertility_monitor.php




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }