2009-12-11
 23:15:41

Julbord i Tällberg

Ikväll åkte vi till hotell Dalecarlia i Tällberg på julbord. Synd bara att det inte är nån snö ute..att vara i Tällberg när det är riktigt mycket snö ger en sån julkänsla.

Har varit här på julbord för ett par år sedan och det va lika populärt då som nu. Alla trafiklärare i Dalarna hade blivit bjudna och jag passade på att ta med mig min man oxå.
Det är så kul att vi kan göra nåt tillsammans..vi brukar aldrig gå ut och äta men det ska det bli ändring på =))

Foajen inne på Dalecarlia





I taket hängde ett riktigt mäktig lykta



Det är så mysig stämning här inne..



..och titta på den stora fina öppna spisen



Dags för julbordet =))

Ett bord såg precis ut som en båt..fullt av olika sillsorter..mums!!



Sen fanns det kallskuret och olika laxsorter, ägghalvor mm



Får inte glömma den varma maten..prinskorvarna, köttbullarna och revbensspjällen..



Så här såg min första tallrik ut: Rökt sidfläsk, rödkål, köttbulle, prinskorv, revbensspjäll, julskinka, sill, ägghalvor, coleslaw, creme fraiche med dill, lax och en bit gustafskorv.



Förstår inte att jag hämtade en till omgång..normalt sett hade jag slutat äta för lääänge sen..men är man på julbord så är man..ska bara hämta en ny mage..så där ja!
Nästa tallrik: sill, creme fraiche och dill. Revbensspjäll lite äppelmos, prinskorv, sidfläsk, julskinka, senap, mimosasallad och rödbetssallad. Brunkålen va hiskeligt söt och mycket av det här blev kvar på tallriken..proppmätt!!



Väntade en stund..sen...godis???? Näää inte för mig men jag kan följa med och titta om det kanske finns nåt gott alternativ.



Ostkakan va alldeles för söt..likaså apelsin-pannacottan så de lämnade jag kvar. Även den vita chokladen fick vara kvar. Det jag unnade mig va frukten och vispgrädden. Och en kopp te.



Baren tycker jag oxå är väldigt fin..hela miljön i Tällberg är underbart hemtrevlig. Väl värt ett besök.



Nöjda och belåtna va det dags att åka hemåt.
Jag och älsklingen



axelina

vad duktig du är som inte äter mer av efterrättsbordet.. det är ju så svårt att motstå:)



PUBLICERAT: 2009-12-20, 21:38:40 | URL: http://axelinas.blogg.se/
Lindas viktresa med LCHF

Ja visst ser den smaskigt ut med allt på bordet men jag va även rädd att få magknip av allt socker så 1 timmes resa hem hjälpte till lite ;-)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }