2009-08-18
 18:35:30

Dagens mat

Imorse när jag satte ner fötterna på golvet bredvid sängen kom Sotis strykandes mot benet...BLÖT!!! Fruktansvärt va blöt den katten kan bli när det regnar ute. Men det är ju trevligt att man får en väderprognos innan man har tittat ut genom fönstret =)
Satte på te vattnet och hoppade in i duschen. När jag hade gjort mig iordning så satte jag på en stekpanna på spisen och smälte smör.
Under tiden skivade jag två färska champinjoner, hackade lite lök och tärnade lite squash som jag sedan hällde ner i stekpannan och lät det få lite färg.
Lite trocomare örtsalt oxå.
Vispade upp 2 ägg med lite salt och grädde och hällde ner i grönsaksfräset och gjorde en äggröra av alltihopa.
La även i några osttärningar av gräddost.
Serverade med en kopp te.



Det här bjöd lillasyster mig på til frukost i helgen ch det va såååå gott!!

Till lunch blev det färdiggrillad kyckling och coleslaw.

Till middag va jag så sugen på en räkcocktail så det vispade jag snabbt ihop.
Hackade isbergssallad och la i ett cocktailglas, sen hackade jag i en liten bit gurka, en halv avokado, halverade några cocktailtomater, varvade med räkor och gjorde en hemmagjord cocktailsås till som jag älskar.

Cocktailsåsen gör jag såhär:

Rikligt med majonnäs i en skål
Lite Heinz chilisauce så det får lite smak och färg. (har märkt att jag inte kan ha i lika mycket som förut för det bränner så hemskt på tungan..av vad undrar jag..kanske sockret??)
Lite vispgädde
Tabasco
Worshestershiresauce
En skvätt citron

Jag varvar med lite cocktailsås mellan grönsakerna, lägger på mycket räkor längst upp och pudrar över lite cayennepeppar.
Underbart gott..måste provas!!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }