2012-02-10
 22:51:56

Hög feber =(

Idag när jag kom till dagis för att hämta Ronja så sa en fröken att hon hade varit extra gnällig den sista timmen. Jag såg direkt på Ronja att hon va trött och det hade sin förklaring när jag fick höra att hon bara hade sovit 30 min idag. Tidigare i veckan så sov hon 1 timme 15 min..riktigt bra för att vara på dagis, men nu hade det vänt igen.

Så när vi kom hem så gjorde jag iordning en flaska och så la jag henne och hon somnade nästan direkt och sov nästan 1 timme sen hörde jag en svagt litet Mamma?
Jag tog upp henne och hon va jättekramig, men sen kröp hon ur famnen och gick in till tv rummet för att titta på pippi. Jag tänkte att jag kunde gå och laga lite middag och det skulle bara ta max 15 min, men då började hon gråta och sen slutade hon inte. Hon grät och grät non stop! Jag fattade ingenting, torr blöja, mätt efter mjölken, fick smaka majs, paprika lite banan mm men inget..
Hon bara skakade på huvudet till allt och ut kom en litet ynkligt näääeee. Helt glansig på ögonen och snoret bara rann av all gråt.

Tänkte att hon kanske va jättehungrig men hon åt absolut ingenting vid middagen så jag frågade: Ronja vill du sova? På två sekunder började hon vinka och säga hej då hej då!! Sen började hon gråta igen.

Stackare, jag kände inte igen våran glada lilla Ronja så jag gick och kollade om hon hade feber och mycket riktigt..39,2 stod tempen på =( Stackars liten!

Jag gav henne alvedon och sen fick hon ligga och mysa hos mig till pappa kom hem vid 18 tiden..det va bara att göra en till flaska och bädda ner henne för kvällen..hon va varm som en liten kamin.

Va precis in till henne nu och ställde in en till flaska..bara bra att hon får i sig vätska. Hon kändes lite varm, men jag hoppas hon vaknar och säger till om hon blir sämre..tycker sånt här är så läskigt. Ronja har ju bara haft feber nån gång  tidigare och aldrig såhär högt.
Nu hoppas vi på att febern går ner så snart som möjligt!



mammaTea

Krya på dig Ronja!



PUBLICERAT: 2012-02-11, 11:54:08 | URL: http://mammatea.se/
Anonym

Oj, hoppas hon snart blir bättre!

Linnea



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }