2011-05-25
 11:05:00

På barnkliniken

I måndags ( 2 dagar sen) så ringde det en kvinna från barnkliniken och sa att de hade fått ett återbud och frågade om vi ville ha den tiden istället. Självklart!! Vill ju inte väta längre nu. Ronja har ju hostat mer eller mindre sen i kulas och vi har varit in ett par ggr med henne till både vårdcentralen och akuten..så nu sist när vi va in så skulle läkaren skicka en remiss till barn för att utreda varför Ronja hostar. Lite typiskt nu att Ronja inte hostar..eller alltså det är ju jättebra, men man vill ju att nån läkare som är specialicerad på barn ska lyssna på henne när det är som jobbigast. Men glad är jag att hon är frisk =))

Ronja och pappa i väntrummet inne på barn.



Pappa? Det gör väl inte ont det här besöket va?



Vi fick träffa en läkare och berätta allt från början till slut så hon bestämde att det va lika bra att göra ett pricktest för att se om Ronja har nån allergi. Ronja ser väldigt skeptisk ut mot vad som ska göras.



Men sträckte hon ut armen så fint så att sköterskan fick droppa på de olika allergiframkallande ämnerna. De tog för pälsdjur, kvalster (eftersom jag har kvalster och dammallergi) och så va det nåt mer..jag kommer inte ihåg.





När dropparna sitter där så tar de en liten pyttenål och sticker mitt i droppen så att ämnet kommer in i huden..om man är allergisk så uppstår ett rött märke eller en rodnad stort som ett myggbett på det stället efter ca 15 min.



Ronja blev jätteledsen när hon stack henne, men blev lite gladare när hon fick ett bamse klistermärke =) Våran duktiga lilla tjej, vi älskar dig såååå mycket!!! ♥



Pricktestet visade negativt, tack o lov. Jag hade aldrig kunnat ta bort våran älskade katt Sotis. ♥
Vi skulle dock börja med ett granulat som man kan strö på gröten mot hostan. Det konstiga va att vi varken fick med oss något recept eller att hon nämnde att vi skulle hämta upp på apoteket. Annars så brukar de alltid informera om att de skickar receptet elektroniskt..jaja vi skulle ha frågat..får ringa dit.




Mamma Evelina

Så duktig och söt tjej :)



Ja visst är den jättefin! Jag är så nöjd att jag äntligen har köpt den :) De blev jättefint.



PUBLICERAT: 2011-05-29, 22:19:44 | URL: http://loon.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }